Asarina sarmaşığı

IMG_0933IMG_0874

İncecik iplik gibi dallarını ilk gördüğümde o kadar narin gelmişti ki bana, değil üç metre, bir metreye ancak ulaşabileceğini düşünmüştüm. Aldığım tohum dört renk karışımıydı,(beyaz, mavi, bordo, mor) şansıma hepsi aynı renkten çıktı. Bir toplu iğne başı büyüklüğünde tohumu var. O tohumdan dört metreyi zorlayan bir boya ulaştı. Tepeye doğru yaklaştıkça dal sayısı fazlalaşıyor. Tırmanacak yeri kalmayınca yanlara dallanarak kendi dallarına da sarıldı.” Kıvırcık saçlı kızım” diye seviyorum onu. Sarılması da çok sevimli: Yaprağının sap yeri ile en yakınında ne varsa ona, sarılıyor.”Canım benim ” der gibi. Sarılmasını kolaylaştırmak için direk tepesinden ip sarkıttım. Çıplak bir elektrik direğine bu elbisenin yakıştığını düşünüyorum. Bu boy posa tek bir kökten ulaştığına görmeseydim inanmayabilirdim.

“Ne zamandan beri mi çiçek açıyor?”                                                                                     Tam hazirandan beri.

IMG_0905

IMG_0910

