Noel yıldızı

Saksı çiçeği olarak tanınıyorum ama Bahçıvan Hanım’ın denemeleriyle bahçeyle de tanıştım, uyum da sağladım. Zaten susuzluktan kavrulmak üzereyken markette bizi bulmuş, “bari birini kurtarayım” diye düşünmüştü. O şanslı saksı bendim işte.Latince adım, euphorbia pulcherrima, İngilizce adım pointsettia. Türkçede Atatürk çiçeği, noel yıldızı  olarak tanınıyorum.

Yaz boyunca dışarıda, kısmi güneşte kalıp boyumu uzatıp bol dallanma ve yapraklanma yaptım.

IMG_0351

Yüksek boylu bitkiler sayesinde güneşten korundum, ama güneşsiz de kalmadım.IMG_0328

Sonbahar gelip güneş etkisini günden güne kaybettiği günlerde de göbek kısmındaki yapraklarımı kızartmaya başlayıp yeşil-kırmızı (pembe) kışlıklarımı giydim.IMG_1338IMG_1364

En güzel günlerim Noel ve yeni yıl dönemine rastladığı için bu dönem süslemeleriyle özdeşleştim.

.IMG_1344

Nemi ve soğuğu seviyorum.Dedim ya en güzel zamanım yeni yıl dönemindedir diye. (Keşke kediler dallarımı kırmasalardı.)

.IMG_1342

YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN.

