Funda

IMG_1505

Bahçıvan hanım küçükken seyrettiği yabancı film ve dizilerdeki hanım adlarının (Veronica, Violet,Margarit,Daisy…) yıllar sonra öğrenmeye başladığı çiçeklerin adları olduğunu öğrendiğinde bunu, kendi ana dilinde de örnekleri olmasına rağmen,  ilginç bulmuş.Benim adım olan  “erica”yı da ilk kez bir dizide duymuş. “Tekerlekler” adındaki bu dizide Erica çok güzel ve zengin; ama çalma saplantısı (kleptomani) olan bir kadının (Lee Remick) adıymış. IMG_1805

Bir başka ilginç nokta da şu ki; Türkçedeki adım olan ” funda”  da   yine bayan ismi olarak kullanılıyor. “Süpürge otu” diye emeği, emekçiyi çağrıştıran bir başka adım daha var.IMG_1779

Şimdi beni ben olduğum için seviyor. Niye mi? Çünkü her dem yeşilim. Bahçenin grilere, toprak renklerine büründüğü bu günlerde yeşil özleminin depreştiğini söylüyor Bahçıvan hanım. Ayrıca kireçli toprak dışında diğer topraklarda da yetişirim. Çok su istemeyip güneşe de dayanıklıyım, üstelik soğuktan da hiç korkmam. Kar yağdığında minyatür bir çam ağacına dönüşen görünüşümü çok sevdiğini söylemişti Bahçıvan hanım.

IMG_1525IMG_1528

IMG_1855

Gördüğünüz bu çiçekler bir buçuk aydır üzerimde. Eee, sevilmek için bu kadarı yetmez mi?

2 thoughts on “Funda

  1. Sevgili funda ben seni üzüm pestilinde seresrepe yatar vaziyette görmüştüm adını ikram eden teyzemin kızına sordum süpürgrotu dedi ,ikinci adını da bahçıvan hanımdan öğrendim ,sana ve bahçıvan hanıma keyifli günler dilerim😊

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.