Kış ortancası (bergenia)

IMG_1801

Dökülen ve yağmurlarla çürüyen yapraklar, soğuk korkusundan toprak yorganını başlarına çekip uykuya dalan bitkilerin aksine “ha açtım ha açacağım” diyen erken bahar tomurcukları, bir güneş, bir yağmur, bulutlar, bulutlar, bulutlar… İşte bu görüntülerin ortasında ben, kış ortancası, güzelliğimi sergilemekteyim.  IMG_1802

Adım üzerimde “kış ortancası”.Bana “zemheri ortancası” veya “kış sümbülü” de derler. Yabancı adım “bergenia”dır. Ana yurdum uzak diyarlar; Nepal-Himalayalar ve Orta Asya düzlükleri. Verimsiz topraklarda bile kolayca yetişirim. Susuzluğa da, güneşe de, eksilere düşen soğuklara da dayanırım.IMG_1812IMG_1870IMG_1874

Boyum en fazla uzasa 35 cm olur. Yapraklarım, o geniş ve zümrüt yeşili yapraklarım (sonbaharda en dip yapraklarımın kenarları bronzlaşır ki bu da ayrı bir renk armonisidir) her dem yeşildir. Bahçıvan hanım yıllar önce Dolmabahçe Sarayı’nın bahçesinde çimen üzerine grup halinde dikilmiş, çapı beş metre boyutundaki peyzaj uygulamasını bir kartpostal gibi hafızasında taşıdığını anlatmıştı bana. Daha sonra benzer bir uygulamayı yaşadığı kentin parkında da görmüş. Şehre yolu düştüğünde o parka uğrar, banka oturup kış ortancalarını bir süre seyredermiş. Geçenlerde bana selamlarını getirdi.IMG_0001

2 thoughts on “Kış ortancası (bergenia)

  1. Kış ortancası sen ne güzel çiçekmişsin itiraf ediim sen kendini tanıtmasan ben farkında bile olmazdım senin ALLAH seni de öteki çiçekler gibi estetik ,zarif ,zevkli yaratmış.

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.