Ajuga (Mayasıl otu)

Dumanlı mor çiçeklerim, açık yeşil taze yapraklarım, koyu yeşil yaşlı yapraklarım, pembe sürgün saplarım, biraz fazla güneşte kahverengi-bronz renge dönüşen yapraklarım. İşte benim renk skalam. Ben; yani ajuga, Türkçede mayasıl otu olarak tanınıyorum. Ballıbaba ailesinin üyesi.IMG_2559IMG_2656

Çiçeklerimi taşıyan sapların boyu 35-40 cm’dir. Hem tohum, hem de etrafa büyük bir iştahla uzattığım ipliklerin toprağa kök salması biçiminde, iki koldan çoğalma biçimim var. Her dem yeşilim.IMG_2705IMG_2744IMG_2806IMG_2858

Eksi on beş sıcaklıkları rahatlıkla göğüslerim; ama çok güneşe dayanamam; kurak toprakları da sevmem, cildimi kuruturlar. Nemli, süzek her türlü toprakta yetişirim. IMG_2970 Şifalı bitki olarak biliniyorum; fakat bu yönüm Bahçıvan hanımın ilgisini çekmiyor. IMG_3072 O beni dumanlı mor renkli çiçeklerimden dolayı seviyor. IMG_3148 Genç sürgünlerimin coşkusunu, pembe ipliklerimin taze yeşil yapraklarımı teyellemesini izlemeyi seviyor. Bendeniz, tohumlarım bir kenara, uzattığım ipliklerimle tek kökten 15-20 tane kök yapabiliyorum. Bahçenin “ arsız kız”larının elebaşısıyım. İpliklerimin uzunluğu 45-55 cm’e varabiliyor çünkü. IMG_3152               Fazla hırslıyım anlayacağınız.

Bahçıvan hanım “ mayasıl otu” adımı beğenmiyor. Önerisi: “yayla dumanı”.

2 thoughts on “Ajuga (Mayasıl otu)

  1. Bahçıvan hanım tanıtmasa senden de haberim olmazdı inan.Adın mayasıl otu ,deva olduğun da mayasıl hastalığıdır herhalde,sana ,bahçede ki kızlara ve bahçıvan hanıma iyi baharlar dilerim.

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.