Nakil çiçeği (Silene pendula)

Ağız kısmı fırfırlı bir torba, fırfırının hemen altından büzülsün; benim çiçeğimin görüntüsü çıkar ortaya. Ben, nakil çiçeği; çiçeklerimi böyle minicik bir torbayla açıyorum. Torbam, çiçeklerim geçince tohum kesesine dönüşecek.IMG_3826IMG_3824

Tohum konusunda çok ama çok cömertim. Bahçıvan hanım tohumlarımı alıp saklamaktan vazgeçti; çünkü ben o minik tohumumda saklı iç sinyallerimle ne zaman çimleneceğimi iyi biliyorum. Böylece, karşılıklı olarak ,halimizden memnunuz. Gerçi ben olur olmadık her yerde bitsem de bahçıvan hanım bir kürek darbesiyle fidemi istediği yere “nakil” edebiliyor.IMG_3636

Nemli, geçirgen toprakları ve güneşi seviyorum.25-30 cm boyum endişe verici değil; ama yayılma özelliğim küçük bahçeleri zorlayabilir. Mayıs –haziran aylarında çiçeklerimi açarım. Hafif eğimli kaya bahçelerinde nefis bir görüntü oluştururum.IMG_3746IMG_3772

Elinde kahvesiyle banka oturmak için geçerken Bahçıvan hanımın ayaklarına sürünüyorum. İşte bu özelliğime, kent bahçesinde kırda yürüyormuş duygusunu ona vermeme, bayılıyor.IMG_3811

Keşke kokum da olsaydı!IMG_3735

2 thoughts on “Nakil çiçeği (Silene pendula)

Yorumlar kapatıldı.