Kraliyet halısı (Alisyum)

                 IMG_4487

7-10 cm arasındaki boyumu, şayet beni tanımıyorsanız, küçümseyebilirsiniz. Senenin dokuz ayı çiçek açtığımı, tohumlarımın düştükleri yerde, ekmeye gerek kalmadan, çimlendiğini, 2 cm boylanınca çiçek açtığımı söylesem gözünüzde itibar kazanır mıyım? IMG_7576IMG_3647

Nemli ve güneşli her yerde yetişirim. Yayılıcı olmam ve sürekli çiçek açmamdan dolayı Türkçede “kraliyet halısı” ismini lütfetmişler. Bahçıvan hanım bu adlandırmayı beğeniyor ve yerinde buluyor. Benim, beyaz kraliyet halısı, kokumu halis balın bin bir çiçekten mürekkep kokusuna benzettiği için de “bal peteği” diyor bana.IMG_0114IMG_4488

Mor renkte çiçek açan kardeşimin kokusu –üzüntüyle söylüyorum- yok; ama onun da nefis bir rengi var. Hepsi bir arada olmuyor, ne yaparsın! Kokuyu bir tarafa bırakıp renge gelirsek; ben ve mor renkli kardeşim yan yana gelerek mükemmel bir birliktelik sergiliyoruz.IMG_7575

Taş, tuğla dipleri, yağmur suyu kanallarının kenarları, çiğnenmemek kaydıyla, duvar dipleri gibi yerleri çimlenmek için ideal yerler olarak görürüm ve siz farkında olmadan, tohumlarımı o yerlere ulaştırırım. Benim de bir takım dostlarım var, sağ olsunlar!IMG_0367IMG_6286IMG_5777IMG_0241

Sığ ama geniş saksılarda, toprağım nemli tutulduğu sürece, bu marifetlerimi yine gösterebilirim. Kaya bahçelerinde seçilecek taşların rengiyle ve biçimleriyle mükemmel kombinasyon seçenekleri oluştururum.

Nicelik mi, nitelik mi? Siz karar verin.

2 thoughts on “Kraliyet halısı (Alisyum)

  1. Sen cıvıl cıvıl neşeli bir çiçeksin ,benim çiçeklerde tercihim hep beyaz renk olması.Bahçıvan hanım her şartta sizi ihmal etmiyor ,bu olsa olsa AŞK tır.

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.