Japon küpesi (Kohleria)

                      IMG_7761IMG_8010                         Yeşil kadife eteğim,  farbalalı, narçiçeği bluzum ile bahçe balosuna, ağustos ayında ben de  katıldım. O zamandan beri kahkaha atıp duruyorum.

IMG_8704IMG_8352IMG_8681

Bahçıvan hanım  da içerisine konulduğum alet   kutusunu bir sağa, bir sola, bir uzunlamasına çevirerek vals yaptırıyor bana; başım değirmen taşı gibi dönmeye başladı.

                               Nem ve hafif güneş severim.IMG_8316

Güneş fazla olursa gördüğünüz gibi yapraklarım kavrulur. Ahhh, Bahçıvan hanım! Toprağım geçirgen olmalı. Etli köklerim sayesinde susuzluğa az bir zaman tahammül edebilirim; ama fazla suya dayanıksızım. İlkyazda etli köklerimden süren sürgünlerimin koparılıp dikilmesiyle kolayca çoğalırım. Büyüme biçimim düzenli değildir; dik duramam, aşağı doğru sarktığım da pek söylenemez. Bahçenin dağınık, çığırtkan, coşkusunu gizleyemeyen deli dolu kızıyım. Öyle bluzum kirlendi, ertesi gün yenisi olayı bende yoktur. Bir bluzu üç-dört gün giyerim. “Çingene kızım”,”Karmen’im” diyor bana Bahçıvan hanım.IMG_8276

Soğuktan korunmalıyım.IMG_9056

Bahçe masasının üzerindeki yerimi soğanlı bir kış güzeline bırakıp balkondaki köşeme çekilmiş durumdayım. 3-4 ay çiçekte kalabiliyorum. Narçiçeği bluzlarımı bir süre daha giymeye devam edeceğim, sonra da bahara kadar dinleneceğim.

-Japon küpesi! Japon küpesi!

Bu benim Türkçedeki adım, gitmeliyim, dans için birine söz vermiştim.

 

 

 

2 thoughts on “Japon küpesi (Kohleria)

Yorumlar kapatıldı.