Pembe yasemin (jasminum polyanthum)

                               Günler uzamaya başladığında ben de çiçeklenmek için hazırlıklara başlarım. Doğa ana çiçek saatimi kış ortasından bahar sonuna kadar uzanan bir süreye yaymış. Gördüğünüz üzere tomurcuk oluştururken kara yakalandım. Bu benim için problem değildi çünkü doğa ana çiçek açma zamanını ayarlarken tahammül edilecek ısı ayarlamamızı da yapmış.IMG_0240IMG_0219IMG_0832

                               Daha önceden iki kız kardeşim; sarı ve beyaz (pervane çiçekli) sosyeteye tanıtılmıştı. O zamanlar ben minicik bir fideydim, ısrarıma rağmen bahçe balosuna beni götürmemişlerdi. Beklemesini bilenler için her şey zamanında gerçekleşirmiş; işte sıra bana da geldi. Hangi kostümümü giysem ki? Pembe olanı mı, beyaz olanı mı? Pembe mi, beyaz mı? Karar veremiyorum, ikisi de o kadar güzel ki.IMG_0721IMG_0802IMG_1095

                               Kapüşonlu pembe pelerinimi dışarıda iken yani soğukta giyip balo salonunda beyaz tuvaletimle yer almanın daha iyi olacağını düşünüyorum. İncecik bir bedeni saran beyaz bir elbise! Ah o kokum, o sabah veya balo salonunda olduğu gibi, akşam saatlerindeki ferahlatıcı, mis kokum! Sabun, parfüm yapımında kullanılan o cömert kokum! Bu kokum yüzünden maskeli baloya katılamıyorum; herkes beni kokumdan anında tanıyıveriyor.IMG_0713IMG_0797

                               Biz yaseminler ince uzun bedenlerimizle tırmanmaya bayılırız. Duvarları aşar, direklere dolanır, balkon demirlerine sarılırız. Bedenimizin ulaşamadığı yerde kokumuzu devreye sokar, onunla mekânları keşfe çıkarız. Bahçıvan hanım bahçesini oluştururken çeşitleri farklı iki beyaz yasemini balkonun sütunlarının yanına dikip üçüncü kat balkon demirine tırmandırtmış. İki taraftan demirlere dolanarak birbiriyle kucaklaşmış kız kardeşlerim, yaz sıcağından dolayı açık pencerelerden kokularını içeriye boca ederlermiş. “Perili olduğu rivayet edilen evlerde, ‘ iyi saatlerde olsunların kızları’ nasıl dolaşırlarsa, yaseminler de evimizi öyle dolaşırlardı.” diye anlatıyor Bahçıvan hanım.IMG_1039

                               Geçirgen, gübreli toprak ile nemi, aydınlığı severim. Sabah veya akşam güneşi alan yerlerde coşarım. Bu şartlar sağlandığında balkonlarda da yetişerek, her dem yeşil bedenimle istenilen  biçimlerde sardırılarak çit oluştururum.IMG_0881

                               Kamyonetli, megafonlu eskiciler gelip geçiyor sokaktan. Alacakları eskiler listesinde buzdolapları, çamaşır makineleri, şofbenler başı çekiyor. Gaz lambası satan var mı şimdilerde acaba?

2 thoughts on “Pembe yasemin (jasminum polyanthum)

  1. ilkbaharla birlikte çiçekler yeniden doğmuş,görünce içime hareketlilik geldi ,epeydir uzak kalmıştım bu görüntülerden.

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.