Kelebek çalısı

                İki duvarın dik olarak birbirini kestiği bir köşedeyim bahçede; ama bahçenin en gözde köşesi diyebiliriz buraya. Niye mi? Çünkü evin önünde; çünkü bulunduğum nokta bahçenin panoramasına hâkim; çünkü dallarım ve çiçeklerim bol güneş alırken köklerim nemli ve humuslu toprakta keyif yapıyor.img_4242

               Bahçıvan hanım küçük dal, yaprak vb bitki artıklarını –laf aramızda görüntüleri çirkin olduğu için- getirip bu köşeye yığıyor. Yağmur, güneş, nem, bakteri, solucan derken 4-5 ay sonra o güzel kokulu toprak oluşuyor. Toprağın lezzetini alan ben ve diğer kızlar yarış ediyoruz birbirimizle.img_3696

                Boy olarak başı ben çekiyorum; bir veya iki gövde üzerinde büyütüp şemsiye görüntüsü vermeye çalışarak küçük bahçesini hacimce ekonomik kullanmaya çalışıyor Bahçıvan hanım.

                Çok ama çok arsızım. Üç kez hem de çok derin budadı beni Bahçıvan hanım bu yıl. Belli aralıklarla budanmayınca alıp başımı gidiyorum. Ne kadar budanırsam, o kadar güzelleştiğimi söylüyor sahibem. İlk budamamı erken baharda, ikincisini çiçeklenmeye yeltendiğim haziran ayı ortasında yaptı. Çıldırasıya bir coşkuyla çiçek başağı boyumu 35-40 cm’e çıkardım.img_2890img_2884

                 Büyümeye, duvarın üzerinden kaldırıma sarkıp yürüyenlere engel olmaya başladığım ağustos ayı ortasında üçüncü kez budadı beni. Bu sefer de çiçek salkımlarımı küçültüp sayılarını fazlalaştırarak cevap verdim Bahçıvan hanıma.img_4484img_7476img_3661img_4476

                Güneşi de suyu da hızı da kızı da (pardon) seviyorum. Çiçeklerimin hafif hoş bir kokusu var ki sabah ve akşam saatlerinde daha belirgin oluyor.img_2885img_7475

                İsmimle müsemma kelebeklerin çalısıyım; çünkü çiçeklerimin nektarına kelebekler hücum ediyor. Evin kedisi Safo, nam-ı diğer cadının kedisi, dallarımda gezinen kelebekleri avlamaya çalışıyor.img_4473

                Kardan, soğuktan etkilenmiyorum. Dallarımın çiçeksiz hatta yapraksız hali bile zarif. Kar yağdığı zamanki görüntümü, bilmem hatırlar mısınız, Bahçıvan hanım onu uzun süre bilgisayarda arka plan resmi olarak kullandı.img_0160img_3581

                Küçük, taze bir sürgünümün bahar aylarında dikilmesiyle kolayca çoğalabiliyorum. Hızlı büyümem sayesinde bana istediğiniz formu verebiliyorsunuz. Renklerim beyaz, lila, morun türlü tonlarında olabiliyor. Beyaz çiçek sevdalısı sahibem beyaz renkli türümü bulmanın peşinde; “Güzelliğin sonu yok; bir güzelliği görüp ona sevdalanıyorsun; derken yeni bir tanesi onu geride bırakana kadar.” diyerek bu durumu özetliyor.

4 thoughts on “Kelebek çalısı

  1. Kelebek çalısı ,ama sen de çok afacansın !!! Ev sahiben haklı ,seni elde avuçta tutmaya çalışıyor,hiç şikayet etme hanım hanımcık otur emi……. Teyzen- Derya.

    Liked by 1 kişi

  2. Sonbahar sizin bahcenize uğramamış. Maşallah tüm bitkileriniz nasıl yemyeşil ,güzelligini muhafaza ediyor.

    Beğen

Yorumlar kapatıldı.