Üzüm sümbülü ( muscari armeriniacum)

                               Bugünlerde kırlara yolunuz düşerse beni rahatlıkla görebilirsiniz. Beni de Bahçıvan hanım bir kır gezisi sayesinde elde etmiş. O gün, bugün; derken yıllar içinde çoğalarak bu hale geldik.

               Kırlarda serpme olarak papatya ve hindibaların sarı çiçekleriyle gerek renk gerek ebat yönleriyle oluşturduğumuz kombinasyona bayılıyor bayılmasına Bahçıvan hanım;  ama bu görüntüyü bahçesine taşımanın doğa ana kadar geniş imkanlara sahip olmayan kendisi için uygun olmadığının da farkında. O da kendince bir çıkış yolu bulup beni saksıda yetiştiriyor ve saksıdaki görüntümün de kırlardaki kadar özgürlük duygusu vermemesine karşın çiçeklerimin maviliğini daha fazla vurgulayan bir yetiştirme yöntemi olduğunu düşünerek avunuyor. Mavi hülyalı bakışlı kızıyım ben, Bahçıvan hanımın.

               Onu hiç üzmem, vallahi hiç üzmem.  Menekşe rengi gözlerimden dolayı peşimdeki gönül avcılarının komplimanlarına karnım toktur. İnanmıyorsanız etrafımdaki kızlara sorun… diyeceğim ama etrafta kızlar da yok. Tek taş yüzük kalmışım ortalıkta!

               Çiçekte kalma sürem diğer soğanlı kızlara göre daha uzundur.

                Bir ayı çiçekli geçirebilirim. Çiçeklenme sonrası geriye bir sürü çocuk yani tohum bırakarak; ne, efendim hani iltifatlara karnım tok muydu, ben mi demişim,ne zaman, nerede, kii ime demişşşş  imim.  Aahh, zaten uykum da geldi! Toprak altına çekilip uykuya yatarım. Bayıltıcı sıcaklı yaz günleri bana göre değildir, ben kuzeyliyim. Erken baharın o bir yağmurlu bir güneşli, bol bulutlu, kırağılı, sisli günleri tam bana göredir. Ekim ayı saksımın kapısını çalana kadar top patlatsanız duymam artık.

               Evet, biliyorum, kokum yok ama rengim bu eksikliği fazlasıyla dolduruyor. Tek bir şeyi bastırarak söyleyeyim: toprağım geçirgen olsun. Başıma kar, yağmur, dolu yağabilir; tek; soğanım su içinde kalmasın. Süzülsün su ayak uçlarımdan.

               Beyaz çiçekler ile çok yakıştığımızı düşünen Bahçıvan hanım birbirimizden uzakta olsak da böyle görüntüleri kaçırmamaya çalışıyor.

 

